2024.03.28. - Gedeon, Johanna

Marketing mellényúlások, nem csak kicsi hazánkban

McDonald: A McDonald konszern nemrég csodöt mondott Japánban az egyik reklám kampányával. Ennek oka a konszern kabala-figurája volt, a Ronnie-McDonald bohóc, aki fehérre sminkelt arccal lép fel. Japánban azonban a fehérre sminkelt arc a halál szimbóluma.
Coca-Cola: A Coca-Cola megcsúszott Spanyolországban a 2-literes üveg bevezetésével. Senki nem gondolt arra, hogy a spanyol háztartásokban csak kisebb hûtõk vannak, amiben a 2-literes flakonok nem férnek el.

Electrolux: Egy svéd nyelvrõl angolra fordított hírdetés koreai újságban megjelent szövege így szólt: "Semmi nem nagyobb szívás mint egy Elektrolux-porszívó". (Nothing sucks more?)

Amerikai mosóporgyártó: A 80-as évek közepén egy amerikai mosóporgyártó képes hirdetést jelentetett meg. A képen baloldalt egy halom szennyes ruha látható, középen a reklámozott termék, jobboldalt pedig a szépen tisztára mosott, kivasalt, egymásra rakott ruhanemû. Amire azonban senki sem gondolt: az arabok jobbról balra olvasnak. A termékértékesítés teljesen befuccsolt.

Bébiétel: Afrikában próbálta eladni a bébiételgyártó cég, a termékét, az üvegen egy vigyori szõke kisbaba képe van. Afrikában csak kevesen tudnak olvasni, a konzerveken épp ezért a benne található étel képe van.