A modern kor elõnyei
Hozzávalók: 1db diktafon és a hozzávaló egyfüldugós fülhallgató. Ha tudod elõre a doga témáját akkor olyan mondod rá a diktafonra a szöveget, hogy kényelmesen tudd írni, amikor hallgatod.
A legjobb viccek gyűjteménye, humoros, érdekes
Hozzávalók: 1db diktafon és a hozzávaló egyfüldugós fülhallgató. Ha tudod elõre a doga témáját akkor olyan mondod rá a diktafonra a szöveget, hogy kényelmesen tudd írni, amikor hallgatod.
1.A lényeg az, hogy a puskát rá kell ragasztani az elõtted ülõ székére és ezt nem is árt megbeszélni vele, mert ha jön a tanár õ neked pl. a kabátjával eltakarhatja.
1.Az ügyvéd barátomnak sokat kelett volna tanulnia de õ gondolt egyet és rámondta a PC-re és úgy írtam föl neki egy audió CD-re hogy külön trac-ba tettük a témaköröket. A srácnak csak azt kelett tudnia hogy a kérdésre melyik tracban van a mondókája! Tudsz lapozgatni a trackok között!!
Két általános érvényû, midenre használható ötlet két nevét eltitkolótól... A puskát ragaszd rá a lábszáradra, tedd keresztbe a lábad és amikor használni akarod, húzd fel egy kicsit a hosszúnadrágodat.
Fogod a táblát, ráírod az anyagot úgy, hogy közben erõsen rányomod a krétát. A másik felére is:) Aztán persze frankón letörlöd, hogy csak halványan látszódjon... a legjobb, ha mellé irsz vmit, ami nem szerepel a dogában. Csak az a tanár veszi észre, amelyik, direkt ezt nézi, és hát ugye nem ti voltatok, hanem még a másik osztály, mult héten:))) Szoval ez nagyon bejön... A másik tábás modszer, hogy lekódoljátok a szöveget. Jó modszer az 1848-ból 4818-at csinálni, de ez már fantázia kérdése.
Egy egyszerû, de nagyszerû módszer Egyszerû, de nagyszerû. Lebukás esélye egyenlõ a nullával. A siker garantált. A teendõ a következõ: Fogsz egy megfelelõ, érintetlen papírt és egy rotringceruzát, de grafit hegy nem szükséges, mert hegy nélkül fogod használni.
(DOMINO-kártyával talán aktuálisabb, bár drágább) Elõnyei: -többször felhasználható -viszonylag jól álcázott (nálunk szokás telefonkártyát használni kis vonalzónak) -többet is könnyedén lehet készíteni és esetleg a dolgozat elsõ perceiben ki lehet választani a megfelelõ anyagot tartalmazót.
Ha tudod elõre mibõl fogsz írni 1.Ez elég egyszerû módszer, fõleg történelem dolgozatoknál válik be(nekem ott jött be), ha tudod elõre miböl fox irni, akkor a dolgozatot óra elõtt megírod egy lapra, ami legyen teljesen olyan mint a lap, amire írni kéne(ha van rajtavalami, pl pecsét, akkor szivás:), és doga alatt az üres lapra valami baromságot irogatsz, hogy ne legyen feltünö a hirtelen 1-2-3 oldal írás :) és doga végén, amikor beadod, ügyes mozdulattal kicseréled, és az elõre megírt dogát adod be :)...és akkora 5st kapsz, mint a ház :)
Ha a tanár magával viszi a dolgozatot az írás elötti órára ,akkor óra végén néhányan körbe álják a tanárt aki a,Ha az asztalon hagyja a puskát akkor álhetesek (akik gyorsan,olvashatóan irnak) odamennek és leírják a dolgozatot (a tanár nem lát semmit mivel teljesen körbe álják a nagyobb testû diákok)
Ez mindenféle tantárgyhoz használható bár egy kicsit bonyolultan lehet csak elmagyarázni: szóval: 1. veszel egy kemény irólap szélességû és kb 5-8 cm magas lapot. 2. 4 egyenlõ részre hatogatod 3. kihajtogatod majd félbehajtod.
Hû, de sok jó ötlet! Az enyém nem általánosan használható, de kis színfolt... és hátha valakinek épp most, épp ez... Történelem dolgozatnál térképkészítés, -felismerés témához alkalmaztam.
A dolog egyszerû! Ha olyan zsebszámológéped van, aminek végõtokja is van (pl.: SHARP) , akkor a védõtok belsejében nyugodtan elhelyezhetjük a jól ismert ragadós lapocskákat, de nem kell feltétlenül ragadnia, csak az a fontos, hogy ha lezhúzzuk az asztalra fordítva lehelyezett számológéprõl a tetejét, ne csússzon vele együtt a papír.(Azt érthetjük ilyenkor fordítva lehelyezett számológépnek, aminek a védõtokja van lefelé.)Ha jön a tanár csak visszahúzzuk a felsõ részt, és írjuk szépen tovább a dogát! Ez egy nagyon jól bevált módszer, fõleg ha hátul ülsz.
Szoktatás Még év elején elkeztem minikönyvet gyûjteni ,a tanároknak így nem meglepõ, ha mindenhol(pad, toltartó...)találnak nálam belõlük és hozzászoktak ,hogy doga közben azt olvasom ,elösször puska mentes miniket ,majd kialakítottam apró zugokat a borítójuk alatt(az olvasó sem veszi észre) késöbb az oldalakra vékonyan kissé odaragasztottam a puskát.
Töri óra elõtt fel kell irni az évszamokat a padra, de nem egy helyre, hanem össze-vissza valamilyen rendszer szerint. Egy idõpontot 4 darab ketkarakteres szám jelöl, az utolsó mellé kell a hozzá tartozó esemény valamilyen röviditését irni.
Gyerekek! Ez egy tökjó módszer: lekódolod az egész ábécét, kihagyva az ékezetes és kevésbé használatos betûket (w, q, x, y). Így fog kinézni: A B C-CS D E F G-GY H I J-LY K L M N-NY O-Ö P R S-SZ T-TY U-Ü V Z-ZS A lekódolás úgy történik, hogy a pároknak (pl. c-cs, n-ny) páros kódokat csinálsz (pl. c,cs= I, - vagy g,gy=lapjára állított háromszög, csúcsára állított háromszög), a nem páros betûknek(pl. a, i, p)pedig egyedi kódot csinálsz (pl. egy pont v. négy virágszirom, v. egy kis satírozás, stb.)
A legjobb módszer tesztíráshoz (szupertökéletes, szuperlebukásmentes) A tesztiráshoz szeretnék egy tökéletes módszert megosztani. Ehhez elõször is szükség van egy emberre, aki tényleg köpi vágja az anyagot. Namost, ha megvan, akkor dolgozatírásnál õt kell egy mindenki által jól látható padba ültetni. Meg kell várni, míg megírja a dolgozatot, és aztán csak figyelni kell a kezét, mert ez lesz a titok nyitja.
Sokféle módszert ismerek,de ez az ami nekem eddig 100%-osan bevállt. Szóval egy kis lapra leírjuk az anyagot és azt a székre tesszük.Onnan nézzük ami kell és ha jön a tanár csak elegánsan összezárjuk a lábunkat és a tanár nem vesz észre semmit.Az is jó,ha lehajtjuk a fejünket az asztalra és úgy teszünk mintha csak elfáradtunk volna ,de közben lesünk.
Ez a LEGEGYSZERÛBB,és LEGHATÁSOSABB! Minden osztályban van egy szegény kiközösített stréber, másnéven pedál, aki MINDENT tud. Te úgy teszel, mintha nagyon sajnálnád, és megpróbálsz vele barátságba kerülni. Õ örülnni, fog, hogy végre valaki aki szererti...Melléülsz, és lám, minden dogád valami csoda folytán 5*-ös lesz!
Ezt a modszert 2 éve használom 100%-os sikerrel... Sajnos csak ott jön be(témazáró), ahol sokat kell irni. A dogát egy dupla lapra ird/füzet is jó/, és a puskát egyszerûen tedd bele a 2 lap közé.
Az Én puskázási módszeremet szerintem sokan ismerik.Nálam sok esetben bevált,és még nem buktam le vele soha. Csak annyit csinálok,hogy egy tenyérnél kissebb kockalapot vágok ki és ráírom a szöveget.Ezután, hogy a betûk ne legyenek mázgásak,celluxal körberagasztom a papírdarabot. Persze a papír mindkét oldalát kihasználom!
A hibajavító rollerekbõl még lehet kapni nagyobbacskákat is. Ezeket zömében ki lehet nyitni(tekercs csere miatt), de némi belsõ átalakítással méretre szabott lapon sok tudomány fér bele...A mû vegén célszerû a lapot szövegkiemelõvel átsatírozni, hogy könnyebb legyen elovasni.Hasznos, mert ha a tanár épp szembe néz, akkor sem lehet észrevenni.
Az én módszeremhez nem kell nagy fantázia, de nekem eddig bevált, hiszen tutibiztos, hogy a tanár nem a padlót nézi. Tehát a módszer:
Amikor van fogalmad az anyagról Ez a módszer akkor válik be igazán, ha van valami fogalmad az anyagról, és ha kapsz képletgyûjteményt. Sajnálatos módon a tanárok által gyártott képletgyûjtemény úgy van megfogalmazva, hogy még a kitûnõ tanuló se érti, hogy mit vakernak...
Pofátlan dolog, de tutijó, ha sikerül. Egy celluxcsík, és a puska szükséges, és csak akkor müködik, ha a tanár járkál. Mikor pont elõtted van, eccerüen a hátára ragasztod a cetlit(rizikós dolog, ha lebux, másnap az elbocsátóleveledet tarthatod a kezedben). Ha bejön, aki elõtt elhalad a tanár, csak a hátára néz, és irja amit kell:)
A megoldás roppant egyszerû:
Rengeteg puskázási módozatot olvastam itt,biztos mind hatékony az azt használója szemében, de én elmondom az én szememben mégiscsak mi a legjobb:
Nagyon jók ezek a módszerek, de mivel tanárként végeztem, higyjétek el, hogy az esetek 95%-ában tudja a tanár, hogy puskázol. Legalábbis amikor én voltam gyakorlaton, hát alig bírtam ki, hogy hangosan fel ne nyerítsek. Természetesen (bár nem kéne, hogy természetes legyen!) én is puskáztam az iskolák minden szintjén. Az én módszeremet azonban még nem írta le senki. Ez pedig a következõ:
A modszerem akkor jön be, ha a tanár nem kéri, hogy pakolj el mindent az asztalról! A csomagoló pappírra írd az aktuális puskádat! És egyszerûen, de nem feltûnõen olvasd le róla doga közben!
Mi úgy csináltuk, hogy ciril betükkel írtuk a táblára a puskát (orosz-német szakon végeztünk)ez pl. német szódolgozátnál nagyon jól bevált. jól teleírtuk a táblát és arra hivatkoztunk, hogy nem volt idönk szünetben letörölni az elözö orosz óra maradványait. Soha nem jöttek rá , ez fizikánál is bevált.
Szasztok ti elkeseredett diákok. Egyszer régen (ugy ket eve), amikor a technikusira készultem, V. Gyuri haverommal (aki most a Muegyetem padsorait koptatja) dumaltunk a tuti módszerekrõl. Íme az egyik (mechanika ötös irásbeli mond valamit, nem?):